Til toppen

Kursnyhet: Styrketrening for løpere


Mange vet at løping kan gi økt risiko for skader, men visste du også at ved å gjøre noen enkle styrkeøvelser kan du forebygge disse skadene?

 


Å løpe er den enkleste formen for trening som finnes. Likevel er løping i all sin enkelthet også en ensidig aktivitet for musklene våre, noe som dessverre gjør at løpere på alle nivå er skadeutsatte. 

 

(Scroll lengre ned for å melde deg på)

For løpere er knær, legger og føtter naturlig nok mest utsatt, og det er ikke alltid slik at smertene kommer der problemet er. En svakhet i hoftemuskulaturen kan føre til smerter i kne og ankel, mens hard landing på hælen med strakt kne kan gi oss problemer med leggene. Heldigvis kan noen enkle styrkeøvelser forebygge flere av de vanligste løpeskadene!

 

 

Vårt nye kurskonsept gir deg en gjennomgang av styrkeøvelser for legger, strekkapparat, hoftestabilitet og stabilisering av kneledd. Øvelsene tar utgangspunkt i de vanligste løpeskadene, og skal både forebygge skader og gjøre deg sterkere i løpsmuskulaturen. For hver muskelgruppe er det flere vanskelighetsgrader. Gjennom kurset får du opplæring i gjennomføring av øvelsene, samt hvilket nivå du bør starte på.

Etter kurset sitter du igjen med en øvelsesbank som du kan sette sammen til et treningsprogram tilpasset ditt nivå. Øvelsene krever minimalt med utstyr, og er utformet slik at du kan endre vanskelighetsgrad underveis.

 

10 plasser per kurs
Varighet: 75 minutter
Pris: 500 kr

 

Styrkekurset er utformet av fysioterapeut Veslemøy Hausken, i samarbeid med Löplabbets mest erfarne løpeeksperter. Målet er å hjelpe flest mulig av våre kunder til skadefri løping.

 

 

Booking: 

Klikk på butikken der du ønsker å delta på kurs for å komme videre til bookingsiden.