Marianne Myrhaug

Marianne Myrhaug (31) løper fordi det er balsam for sjelen.

Marianne begynte hos oss høsten 2014. I dag jobber hun i 70 % stilling (bortsett fra akkurat nå, når det nærmer seg baby og mammapermisjon).

Vanligvis løper hun 2–3 ganger i uken og trener styrke ved siden av.

– Jeg løper fordi jeg elsker det og bruker løpingen som avslapning og terapi. Favoritten er lange, rolige turer i skogen. Det beste er når sola skinner – uten at det er for varmt – og jeg har hele skogen for meg selv. Men unntak av bikkja da selvfølgelig, hun får alltid være med.

– Jeg begynte å løpe for 4–5 år da jeg var langtidssykemeldt fordi det skrantet litt med psyken. Legen min tipset meg om å gå turer i skogen, og etter at pappa sponset meg med et par sko fra Löplabbet var jeg solgt. Den gode hjelpen jeg fikk i butikken inspirerte meg, og de nye skoene gjorde at jeg nå virkelig elsket å løpe. Jeg ble 35 kg lettere, helt klar til sinns og elsker fortsatt de lange, gode turene i skogen!

Jeg løper fordi jeg elsker det og bruker løpingen som avslapning og terapi. Favoritten er lange, rolige turer i skogen. 

– Løpingen har ikke vært helt smertefri. En periode slet jeg med løperkne, men det ble bra med riktig styrketrening og tøying. Nå sliter jeg med plantar fasciitt i venstre fot, men prøver å ikke la det stoppe meg. Har vært hos fysioterapaut og fått forebyggende øvelser, og tar heller litt roligere og kortere løpeturer i perioder det gjør vondt. Sko med riktig stabilitet har også hjulpet mye på både kneet og foten.

– Mitt beste råd? Kos deg med treningen! Det viktigste er at du liker det du driver med. Og du som løper, tren styrke for å forebygge skader!

Slik tester vi deg

Testen vår er vesentlig for at du skal få optimale sko.