Kristine Karlsen Winge

Kristine begynte å løpe da hun la opp som turner. I dag løper hun 3–4 ganger i uka. Lange turer i marka og intervaller på bane er favorittøktene.

I Oslo og omegn er det flere av våre medarbeidere som jobber i mer enn én butikk. Kristine Karlsen Winge (24) begynte hos oss i 2011, rett etter at hun var ferdig på idrettslinja på Oppegård vgs.  

– Opprinnelig er jeg turner. Løping begynte jeg med da jeg la opp som 19-åring og den store interessen kom da jeg begynte å jobbe på Löplabbet. Jeg løper 3–4 ganger i uka, favoritten er en 12 km runde i marka ved Gaupestein utenfor Ski sammen med Anja, min kjære kollega. Bortsett fra lange turer i marka er intervaller på bane en favorittøkt.

Nå er Kristine ferdig med en bachelor i osteopati, en alternativ type av fysioterapi som legger vekt på kroppens egen evne til å helbrede seg selv. Hun har til de grader fått pasientens perspektiv også. Kristine er glad i stå på ski og snowboard, men i februar 2015 satte et stygt fall i alpinbakken en stopper for den gleden: – Jeg fikk nesten bakre korsbånd revet nesten helt av, ruptur av mediale korsbånd, en ødelagt menisk og et brudd i leggbeinet, så 2015 var et dårlig år på treningsfronten.

– Jeg løper fordi jeg liker det, jeg er en mosjonist som motiveres av overkommelige mål. Styrketrening er også en stor del av treningshverdagen min, og i perioder tar det mer tid enn løping, men jeg prøver å få til en god kombinasjon mellom løping og styrketrening. 

Kristines beste råd både når det gjelder utstyr og trening handler om å skape løpeglede: – Skaff deg et par lette sko, Saucony Kinvara, for eksempel, det er min gamle favoritt. Sånne sko gir deg lyst til å løpe. Gjør det du syns er gøy og sett deg et mål. Det er lettere å motivere seg til trening hvis man har noe å jobbe mot!

Slik tester vi deg

Testen vår er vesentlig for at du skal få optimale sko.