Til toppen

Kjøpsvilkår


Informasjon til deg som handler i nettbutikken vår.

 


Les gjennom våre kjøpsvilkår for netthandel hos loplabbet.no.

Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsvilkår. Merk at kjøpsvilkårene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos oss.

 

Betalingsbetingelser

På alle kjøp ved Löplabbets nettbutikk vil det være fri frakt.  Vi benytter oss av Klarna som betalingsløsning. Klikk på de følgende linkene for å lese mer om Klarnas brukervilkår og Klarnas personvernerklæring.

Logg inn i Klarna her, eller last ned Klarna-appen for oversikt over dine betalinger/returer.

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom det skulle oppstå situasjoner hvor vi er utsolgt for en vare som er bestilt, vil det snarest bli gitt beskjed om dette og enhver betaling/reservasjon vil bli returnert/annullert.

 

Rabattordninger

Enkelte organisasjoner/bedrifter har rabattavtaler hos Löplabbet. Ikke alle disse gjelder i nettbutikken. Informasjon om slike rabatter og hvordan man legger det til når man handler i nettbutikken skal være tilgjengelig hos den aktuelle organisasjonen/bedriften. Det er kundens ansvar å sørge for at eventuelle rabattkoder er lagt inn riktig før man gjennomfører en ordre. Dersom man av ulike grunner ikke får lagt inn en rabattkode før man legger inn en ordre, kan man kontakte oss for å få hjelp til å legge inn riktig kode. Dersom man alt har gjennomført bestillingen er det dessverre for sent å benytte seg av denne rabatten for det aktuelle kjøpet.

 

Leveringsbetingelser

Varen blir sendt som servicepakke til uthentelsessted og leveringstiden er på ca. 2-4 virkedager, dersom vi har varene på lager og posten leverer i tide. Vi tar forbehold om at levering kan ta lengre tid dersom varen må skaffes fra et annet lager, eller om det er forsinkelser hos posten. Varer av mindre verdi/størrelse kan bli sendt som brevpost, og er dermed ikke sporbare.

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom det skulle oppstå situasjoner hvor vi er utsolgt for en vare som er bestilt, vil det snarest bli gitt beskjed om dette og enhver betaling/reservasjon vil bli returnert/annullert.

OBS! Vi gjør oppmerksom på at vi ikke leverer til utlandet og ikke leverer til Svalbard. 

 

Reklamasjon

Dersom det oppdages feil på produkt kjøpt på Löplabbet, må kjøper innen rimelig tid gi selger beskjed om dette. Ta kontakt med en av våre ansatte i butikk dersom varen er kjøpt i butikk, så vil vi behandle reklamasjonen.

Vi kan ikke godkjenne reklamasjoner via e-post/tlf/bilder. Dersom varen er kjøpt i nettbutikk, ta kontakt på nettbutikk@loplabbet.no så vil du motta en returlapp du kan bruke for å sende varen inn til vurdering.

Legg ved en beskrivelse av hva reklamasjonen gjelder, samt ordrenummer og navn/e-post når du sender inn varen.

 

Vi gjør oppmerksom på at nettbutikken deler sitt lager med butikken vår i Oslo sentrum. Det innebærer at varer i noen tilfeller kan ha vært prøvd på i butikken. Dette har ikke betydning for varens kvalitet eller verdi.

 

Bytte og angre på kjøp

Vi er behjelpelige med bytting av varer så fremt varen er i originalemballasjen. Merkelappen må være på klærne. Enhver håndtering av varene som ikke har vært nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon og som har ført til en verdireduksjon, kan vi kreve erstatning for (jf. Angrerettloven §25). Prøv alltid skoene innendørs på et underlag som ikke setter merker før du begynner å bruke dem ute, slik at du har mulighet til å returnere dem dersom de ikke passer deg.

Slik går du frem for å bytte en vare kjøpt i nettbutikken:
- Legg inn en ny bestilling på varen du ønsker å bytte til.
- Send varen du ønsker å bytte inn i retur, og legg ved utfylt angreskjema (se under).

Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen innen 14 dager uten å oppgi noen grunn. Forbrukeren må da innen 14 dager etter at ordren er mottatt ha sendt varen(e) i retur.

Ved alle kjøp på Löplabbets nettbutikk vil det følge med et angreskjema. Fyll ut dette skjema, og legg det ved varen du skal sende i retur.

Tilbakebetaling vil behandles av Klarna etter at returen er registrert hos oss. Se "Betalingsbetingelser" ovenfor for mer informasjon om Klarna. 

Alle varer kjøpt i nettbutikken må sendes i retur til nettbutikkens adresse, med mindre annet er avtalt med nettbutikken. Returkostnadene dekkes av forbrukeren, så sant vi ikke har sendt deg feil vare (jf. Angrerettloven §25).

Nettbutikkens adresse er: 

Löplabbet AS, avd. Nettbutikk
Postboks 7063 St.Olavs Plass
0130 Oslo 

OBS: Send via posten, ikke PostNord, ellers vil ikke pakken bli levert til oss.

 

Retur av varer kjøpt via Klarna:

Når du har kjøpt noe og brukt Klarna som betalingsmåte, og deretter ønsker å foreta en retur, er det viktig at du leser følgende:

  1. Følg instruksjonene gitt av butikken. Ikke glem å informere dem om at du har tenkt å returnere noe. Husk på å spare sporingsnummeret for varene du har levert tilbake.
  2. Logg inn her: https://app.klarna.com/login eller i Klarna-appen, og gå til fakturaen knyttet til varene du vil returnere. Klikk på “Rapporter en retur” og bekreft.
  3. Når butikken har mottatt og registrert returen, vil fakturaen din bli oppdatert. En bekreftelse vil bli utsendt via e-post, men du kan også logge inn, for oppdatert informasjon vedrørende din faktura. Her finner du også informasjon om eventuelt gjenstående beløp på fakturaen.

Har du flere spørsmål angående faktura eller betaling, for eksempel for å få utsatt forfallsdato på faktura ved retur, vennligst kontakt Klarna kundeservice her: www.klarna.com/customer-service 

OBS: Vennligst benytt ekstra emballasje utenpå originalemballasjen når du sender inn varen slik at originalemballasjen ikke blir ødelagt. Eksempel: Ikke bruk teip direkte på skoeske. Skoeske må følge med.
Ved skade på emballasje av denne typen (skoesker o.l.) som ikke var nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon, vil vi kunne trekke opptil 5 % fra summen som tilbakebetales.

 

Annet

Her kan du lese spørsmål som ofte stilles nettbutikken.

Det er ikke mulig å benytte seg av gavekort som betalingsmiddel i nettbutikken.

Det er dessverre ikke mulig å holde av/reservere varer i nettbutikken, og det er heller ikke mulig å sette seg på venteliste for kommende varer i nettbutikken. For slike henvendelser, kontakt våre fysiske butikker.

Vi gjør oppmerksom på at produktene som er tilgjengelig i nettbutikken, ikke nødvendigvis gjenspeiler hva som er tilgjengelig i våre fysiske butikker.

 

Kontakt nettbutikken

Trenger du å kontakte nettbutikken? Send oss en e-post: nettbutikk@loplabbet.no.

 

Organisasjonsnummer

Organisasjonsnummer: 992 731 559