Sammenlign produkter

Du har ingen varer å sammenligne.

Handlekurv

Du har ingen varer i handlekurven.

Nyhetsbrev

Meld deg på nyhetsbrevet og få nyheter og gode tilbud først!

Meld meg på

Om Löplabbet

Du er nå her:

Har du en pulsklokke, har du et genialt verktøy for å holde kontroll på treningen din. Intensiteten på treningen din kan måles i hvor høy puls du har i forhold til makspulsen din. Her kan du lese om de grunnleggende prinsippene innen intensitetsstyring av treningen din, og lære de begrepene som brukes i treningsrelaterte artikler.


Intensitetsstyring – lær deg begrepene!

Skal du forstå hva vi snakker om når vi snakker om trening – i artiklene her på nettsiden, i treningsprogrammerne – bør du kjenne til og forstå de mest brukte begrepene. Les mer

Intensitetssonene – hva trener du og hvordan?

Trening på forskjellige intensiteter påvirker forskjellige egenskaper. Her er en oversikt over de fem intensitetssonene, og hvilke egenskaper du påvirker i de. Les mer

Slik finner du makspulsen din

Makspulsen er individuell og basis for at pulsklokken din skal kunne regne ut dine intensitetssoner. Her viser vi deg hvordan du finner den! Les mer

Finn melkesyreterskelen din, vi tester deg!

Løpshastigheten på melkesyreterskelen er den viktigste faktoren som er med på å bestemme prestasjonen i løp. Löplabbet i Oslo, Bergen og Trondheim tilbyr alle som ønsker det en profesjonell test av melkesyreprofilen.

Les mer

Trening for å forbedre melkesyreterskelen

Hvordan forbedrer man evnen til å løpe fort uten å samle opp melkesyre? Like under, rett på, eller like over melkesyreterskelen?

Les mer

Hva er maks O2?

Har du høy VO₂maks sier man gjerne at man har en stor motor. Å ha en stor motor er bra, men det hjelper lite om du ikke klarer utnytte den. Hva er maks O2?

Les mer

Hvilepuls

Hvilepulsen alene er ikke nok til å si hvor god form du er i, men hvor fort pulsen nærmer seg hvilepuls etter anstrengelse vil gi deg en god indikasjon. Les mer om hvilepulsen og hva den forteller.

Les mer

<p>